Közérdekű adatok igénylése

Tájékoztató a közérdekű adatok igénylésének rendjéről

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Törvény) értelmében az adatkezelő köteles biztosítani a közérdekű adatok nyilvánosságát, a közvélemény gyors és pontos tájékoztatását, a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben.

A Törvény 30. § (6) bekezdésének megfelelően Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) rögzíti.

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények előadhatók

- személyesen szóban,

- telefonon,

- írásban,

- faxon,

- elektronikus úton (e-mailen).

Az igénylő kérheti

- közérdekű adatokkal kapcsolatos kérdéseinek megválaszolását,

- közérdekű adatokat tartalmazó iratokba történő betekintést,

- közérdekű adatokat tartalmazó iratokról történő másolat készítését.

 

Tisztelt Ügyfeleink számára a közérdekű adatok igénylésére a Hivatal formanyomtatványt rendszeresített, amely a Szabályzat 1. számú mellékletét képezi. Kérjük, hogy írásban, illetőleg faxon eljuttatott igényeiket lehetőleg e nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával kérjék. (A Hivatal ugyanakkor természetesen nem zárkózik el a más formában érkező kérelmek érdemi megválaszolásától.)

Az alábbiakban letölthetik a Szabályzatot, az igénylő lapot (1. számú melléklet), továbbá a költségtérítési összegeket meghatározó listát (2. számú melléklet).

Amennyiben a közérdekű adatok igénylésének rendjével kapcsolatban kérdése, észrevétele merül fel, a Titkársági Osztály Jogi, Önkormányzati és Szervezési Csoportja munkatársai készséggel válaszolnak megkeresésükre az alábbi elérhetőségeken:

E-mail: Email cím mutatása

Telefon: 66/452-252/1181-es mellék

Fax: 66/523-804.